Audi Rebrand
Bij dit project wilde ik de huisstijl van Audi omdraaien. Ze hebben namelijk een huisstijl met alleen grijstinten, en het leek me interessant om dit volledig om te keren.
Logo-onderzoek
Ik ben op zoek gegaan naar manieren om het Audi-logo te redesignen met meer kleur erin.
Logo-resultaat
Uiteindelijk heb ik de A schuin naar rechts gezet om snelheid aan te geven. In de u zit een silhouet van een auto verwerkt, en de i is expres onderkast gemaakt omdat dit een associatie oproept met lijnen op de autobaan.
Patroon-onderzoek
Voor het patroon dat ik wilde gebruiken, zocht ik iets dat associaties oproept met het landschap zoals bijvoorbeeld een hoogtekaart. Ik wilde daarbij veel gebruikmaken van de kleur rood, wat ook sportiviteit en snelheid uitstraalt.
De verpakking
Het concept is dat je bij aankoop van een Audi een doosje krijgt met een miniatuurautootje erin. Aan de onderkant van het autootje zitten de autosleutels. De “cut-out” in de verpakking verwijst naar de vorm van de ramen die je bij veel Audi-filialen ziet.
Informatieboekje
In deze verpakking hoort natuurlijk ook de gebruikersinformatie.
Visitekaartje
En tot slot: natuurlijk ook een visitekaartje. Bij alle elementen heb ik het patroon op de achtergrond laten terugkomen om zo één geheel te creëren.